VAZOMODOKA

7 – 8 mei 2022
leden + ouders

Het VA-ZO-MO-DO-KA! Het kamp voor alle leden, ouders, broertjes en zusjes van de vereniging!

Om te vieren dat scouting Zuidlaren de Rangers 75 jaar bestaat willen we jou/jullie graag uitnodigen om met ons mee te gaan op kamp! Van zaterdag 7 mei tot en met zondag 8 mei is iedereen (na opgave) van harte welkom om aan te haken bij dit geweldig leuke kamp.
Het kamp zal bestaan uit allerlei leuke en uitdagende scouting activiteiten voor jong en oud die in gezinsverband of gezellig samen met andere groepjes gedaan kunnen worden. Het programma bestaat uit allerlei losse onderdelen die iedereen naar eigen idee mag invullen. Met dit kamp willen wij ouders, broertjes en zusjes de kampsfeer en gezelligheid van een scoutingkamp laten ervaren. Zo is het onder andere mogelijk om een hike te lopen met echte scoutingtechnieken, zal er voor de jongere kinderen een super leuke speurtocht zijn, wordt er een fietstocht uitgezet, kunnen er broodjes boven een kampvuur worden gebakken en natuurlijk nog veel meer échte scoutingactiviteiten.

Het kamp zal plaatsvinden op het Uteringskamp in Elp (Ieberen 1, 9442 TJ, ELP) , een echte scouting camping midden in de bossen. Deze groepscamping van Staatsbosbeheer bevindt zich in het hart van Drenthe met uitgebreide mogelijkheden om tijdens het kamp echt van de natuur te kunnen genieten. Het voor ons gereserveerde veld heeft een maximale bezetting van 300 deelnemers. Dit betekent dan ook dat het niet meer mogelijk is om aan te melden voor het kamp zodra we 300 aanmeldingen hebben. Het kamp zal uiteraard alleen plaatsvinden als dit binnen de dan geldende coronamaatregelen past en dat alle deelnemers zich aan deze maatregelen houden.

Naast de verschillende activiteiten zal de organisatie ook zorgen voor basisvoorzieningen van het kamp, zoals een groot afdak om droog of in de schaduw te kunnen zitten, een vuurplaats om ‘s avonds lekker aan het vuur te kunnen zitten, een super lekkere barbecue voor op de zaterdagavond, een brunch op de zondag en natuurlijk koffie/thee/ranja/snacks voor overdag.

Deelnemers slapen in hun eigen meegebrachte tenten. Deze zijn helaas niet beschikbaar bij de organisatie van het kamp. Hier horen natuurlijk ook eigen slaapzakken, matjes, bord/mok/bestek, stoelen en eigen persoonlijke standaard uitrusting (PSU) bij. Naast het slapen in een tent is het ook mogelijk om een vouwwagen of camper mee te nemen. Een caravan is helaas niet toegestaan. Op het kampeerterrein is sanitair (wc & douche) aanwezig. Het veld beschikt niet over een stroomaansluiting. Voor deelname aan de fietstocht is het meenemen van de eigen fiets noodzakelijk, deze worden door de organisatie niet beschikbaar gesteld.

Voor deelname aan het kamp vragen wij een vergoeding. Deze vergoeding is er om te zorgen dat camping, eten/drinken, activiteiten, enz, enz, betaald kunnen worden.
Voor deelname aan het kamp rekenen wij €30 p.p. Voor kinderen onder de 7 jaar rekenen wij een bedrag van €25 p.p.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Mail dan naar vazomodoka@scoutingzuidlaren.nl.