Welpen (7-11 jaar)

speltaktekens_welpenDe Welpen is de groep kinderen in de leeftijd van 7 tot 11 jaar. Samen zijn zij een horde en spelen zij het scoutingspel aan de hand van het Jungleboek verhaal. De leiders hebben allemaal een naam van één van de dieren uit het Jungleboek, zoals Akela, Baloe en Shere-Khan. Zij leren de kinderen, de jonge wolven, spelenderwijs samenwerken, zichzelf te ontwikkelen en allerlei handige vaardigheden.

Terugkerende elementen binnen de programma’s zijn: knopen maken, kaart en kompas, omgaan met vuur, leren kamperen en zorg voor de natuur. Maar ook groepsspelen, sport, knutselen en gek doen is onderdeel van het welpenspel. De speltak Welpen bestaat uit een ochtendgroep en een middaggroep en hebben op zaterdag hun opkomsten. Beide groepen bestaan uit circa 25 jongens en meisjes en worden begeleid door een team van ervaren en gekwalificeerde leiding. Zelfontplooiing, avontuur, plezier en respect voor een ander zijn onze kernwaarden.

Naast de opkomsten op zaterdag gaan we drie keer per jaar op kamp. In de winter overnachten we in ons eigen clubgebouw, het troephuis. Met Pinksteren gaan we net als alle andere speltakken naar het NPK (noordelijkpinksterkamp.nl). We kamperen dan vier dagen op de Marnewaard. Kun je er echt geen genoeg van krijgen, dan gaan we in de zomervakantie een week op kamp met alle andere speltakken.

Opkomsttijden (let op: wijziging 01 jan 2019!):

• Zaterdagochtend van 09.00 uur tot 11.00 uur.
  • Zaterdagmiddag van 11.30 uur tot 13.30 uur.

Wil je een keer komen kijken, vul dan dit aanmeldingsformulier in.

Bewaren