Scouts (11-15 jaar)

De Scouts is een speltaktekens_scoutsgroep jongens en meiden in de leeftijd van 11 tot 15 jaar. Zij hebben iedere zaterdag opkomst van 14.00 tot ongeveer 16.30 uur.  Op dit moment bestaat de scouts groep uit 25 scouts en 6 leiding.

De Scouts groep is opgedeeld in groepen, wij noemen dit patrouilles. Een patrouille wordt aangestuurd door een patrouille leider (PL) en een assistent patrouille leider (APL). Dit zijn (vaak) de scouts met de meeste ervaring binnen de Scouts groep.

Tijdens de opkomst doe je veel samen en op kamp vormt de patrouille het team waarin je samen verschillende taken en opdrachten uitvoert. Dit varieert van de tent opzetten, een keuken bouwen tot het bereiden van je eigen eten op een houtvuur.

De programma zijn uitdagend en binnen je eigen verantwoordelijkheid kun je zelfstandig opdrachten uitvoeren. Of het nu gaat om het bouwen van een vlot, het lopen van een hike of een spel in het bos. Het is elke week weer anders.

We gaan regelmatig op kamp, kamperen hoort daar ook bij . Zo is het het Noorderlijk Pinkster Kamp (NPK) één van onze grotere kampen. Met alle groepen uit Noord-Nederland beleven we veel plezier tijdens de Pinksterdagen in de Marnewaard. Naast het meten van onze krachten in diverse competities, worden ook onze kampeertechnieken getoetst. Maar het gaat vooral om plezier maken met elkaar en met andere scoutinggroepen.

Opkomsttijden:

• Zaterdagmiddag van 14.00 uur tot 16.30 uur.

Wil je een keer komen kijken, stuur dan een email naar de scoutsleiding.